FAQs

Veelgestelde vragen zoeken

  • Bestellen

    Vragen en antwoorden over bestellen op TafelenKeuken.
    • Wat zijn de verzendkosten?

      Bezorgkosten in Nederland: Bestellingen met een bestelwaarde van boven de € 40,- worden in Nederland gratis bezorgd. Bij bestellingen onder de € 40,- brengen wij € 3,95 verzendkosten in rekening.
    • Bezorgen jullie ook in andere landen?

      Op dit moment bezorgen wij in Nederland. I.v.m. het coronavirus zijn België leveringen tijdelijk niet mogelijk.
    • Hoe werkt het bestelproces?

      Wanneer je een artikel gevonden hebt en je wilt deze bestellen, dan ga je als volgt te werk:

      1. Je klikt op “In winkelmandje. Vervolgens klik je op “Nu afrekenen” in de pop-up of op het symbool van winkelmandje en vervolgens op “Bekijk winkelmandje”.

      2. Je komt nu in de winkelwagen met een overzicht van de artikelen die je hebt uitgezocht. Hier kun je je bestelling controleren en krijg je de mogelijkheid om de aantallen te wijzigen en een kortingscode of giftcard in te leveren. Wil je je bestelling afronden, klik dan op “Ga door naar afrekenen”.

      3. Vervolgens kun je je gegevens invullen om de bestelling af te ronden. Verder winkelen? Klik dan linksonder op "Verder winkelen".

      4. Om de bestelling af te ronden kun je de volgende stappen volgen: Bij stap 1 vul je je gegevens in. Vul deze zo compleet mogelijk in om je bestelling zo spoedig mogelijk en probleemloos te laten verlopen. Indien gewenst kun je je bestelling ook op een DPD afhaalpunt laten bezorgen. Vervolgens kun je je bezorgmethode kiezen. De verzendkosten bedragen € 2,95 voor een DPD afhaalpunt en € 4,95 voor levering op een huisadres (binnen Nederland). Deze komen te vervallen bij een totaal bedrag van meer dan € 40,- na aftrek van kortingen. Vervolgens kies je de betaalwijze. Je kunt hier kiezen voor IDEAL, Visa/mastercard, paypal of achteraf betalen via Afterpay. Indien je kiest voor achteraf betalen, ontvang je van Afterpay per mail de factuur. De factuur dient binnen 14 dagen te worden voldaan. 

      Als je alle stappen hebt ingevuld, kun je je bestelling controleren en plaatsen. Vergeet niet om kennis te nemen van de algemene voorwaarden en het privacybeleid en deze te accepteren.

    • Kan ik zelf een serviesset samenstellen?

      Je kunt in onze webshop eenvoudig een set selecteren en deze uitbreiden met extra servies. Ook kun je zelf combinaties maken door de artikelen los te selecteren in de verschillende menu’s. Mocht je vragen hierover hebben tijdens het bestellen dan kun je op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur contact met ons opnemen. We helpen je graag verder.

    • Is www.tafelenkeuken.nl veilig?

      Het online bestellen van artikelen is gemakkelijk, snel en veilig. Je kunt veilig en betrouwbaar je aankopen doen via www.tafelenkeuken.nl. Tafelenkeuken.nl maakt gebruikt van een beveiligde website omgeving. De URL in de adresbalk ziet er als volgt uit: “https://www.tafelenkeuken.nl”. "https://" geeft aan dat het een beveiligde verbinding is. "http://" duidt op een normale verbinding.
    • Kan ik ook zakelijk bestellen?

      Bij Tafelenkeuken.nl kun je ook zakelijk bestellen. Wij raden je aan om contact met ons op te nemen voor persoonlijk advies en een passende offerte.
    • Hoe lang zijn kortingscodes geldig?

      D.m.v. kortingcodes ontvang je extra korting bij een aankoop op Tafelenkeuken.nl. De kortingscode geeft je korting op bepaalde artikelen uit het assortiment uit onze shop, op je bestelling of gratis verzending. De kortingscodes zijn niet geldig in combinatie met andere speciale acties, aanbiedingen en andere kortingen. De kortingscodes zijn 30 dagen geldig, tenzij anders is aangegeven. De kortingscodes zijn eenmalig te gebruiken en bij annulering van bestelling of retournering van de artikelen, wordt er geen nieuwe kortingscode gegeven. Kortingscodes kunnen niet worden  toegepast op reeds lopende bestellingen of achteraf worden verrekent.

    • Kan ik mijn bestelling ophalen?

      Wij zijn geen fysieke winkel, het is niet mogelijk bestellingen bij ons op te halen.
    • Hoe kan ik de status van mijn bestelling zien?

      Na het plaatsen van de bestelling ontvang je een orderbevestiging per mail van ons. Bewaar deze goed. Dit is je garantiebewijs. Zodra je pakket bij ons weggaat, ontvang je van ons een mail met de track & trace code waarmee u deze kunt volgen op de site van DPD. Tot slot ontvang je een mail met de track & trace link van DPD waarmee u de status van aflevering door DPD kunt volgen.
  • Betalen

    Vragen en antwoorden over betalen op TafelenKeuken.
  • Bezorgen

    Vragen en antwoorden over bezorgen op TafelenKeuken.
    • Hoe werkt de bezorging van mijn pakket?

      In verband met het coronavirus is het tijdelijk niet mogelijk om uw pakketten via de DPD parcelshops te laten bezorgen.

      We verzenden onze pakketten met DPD. U kunt kiezen voor een afhaalpunt of thuis bezorging. Als u voor thuisbezorging kiest, dan wordt het 1x aangeboden. Mocht u niet thuis zijn, dan wordt het bij de buren geprobeerd. Mocht dat ook niet lukken, dan gaat het pakket naar een afhaalpunt waar u het zelf kunt afhalen. Via DPD krijgt u een link waarbij u het pakket kunt volgen. Bij grote bestellingen kan het zijn dat we een andere vervoerder kiezen, dit ivm het gewicht van de bestelling.

    • Wat is de levertijd als ik een bestelling plaats?

      Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, bezorgen wij je artikel(en) zo snel mogelijk. Wanneer je je bestelling op een werkdag voor 15.00 uur hebt geplaatst, is je bestelling meestal de volgende dag (dinsdag t/m zaterdag) in huis. Tijdens acties en feestdagen kan de levertijd langer zijn.
    • Wat zijn de bezorgkosten?

      België leveringen zijn tijdelijk niet mogelijk i.v.m. Covid-19.

      Bezorgkosten in Nederland. Bestellingen met een bestelwaarde boven de € 40,-worden in Nederland gratis bezorgd. Bij bestellingen onder de € 40,- brengen wij een klein deel van de verzendkosten in rekening, namelijk € 4,95 voor levering op een huisadres en € 2,95 voor levering via een afhaalpunt.

      Bezorgkosten in België. Bestellingen met een bestelwaarde boven de € 80,-worden in België gratis bezorgd. Bij bestellingen onder de € 80,- brengen wij een klein deel van de verzendkosten in rekening, namelijk € 6,95 voor levering op een huisadres en € 3,95 voor levering via een afhaalpunt.

    • Bezorgen jullie ook in andere landen?

      Op dit moment bezorgen wij in Nederland. I.v.m. het coronavirus zijn België leveringen tijdelijk niet mogelijk.
    • Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling geleverd wordt?

      Nee, dat kan niet. U kunt wel een afhaalpunt kiezen, waardoor u zelf kunt kiezen wanneer u het afhaalt.
    • Kan ik mijn bestelling ergens afhalen?

      In verband met het coronavirus is het tijdelijk niet mogelijk om uw pakketten via de DPD parcelshops te laten bezorgen.
    • Zijn alle artikelen op voorraad?

      De voorraad van de producten op Tafelenkeuken.nl staat bij het product vermeld. Indien de producten op voorraad zijn en je op werkdagen voor 15:00 uur besteld, dan is je pakket de meestal volgende werkdag (dinsdag t/m zaterdag) in huis.

    • Kunnen jullie ook leveren op een postbus of antwoordnummer?

      Wij leveren geen bestellingen op postbusadressen of antwoordnummers. Vermeld een huisadres als afleveradres.
  • Retourneren

    Vragen en antwoorden over retourneren op TafelenKeuken.
    • Wat is de retourtermijn/zichttermijn?

      Bij Tafelenkeuken.nl heb je de mogelijkheid om je bestelling te retourneren binnen 14 dagen. Het retourformulier vind u in het pakket. Mocht dit niet het geval zijn, kunt u hier het retourformulier downloaden: 
      Retourformulier.pdf

    • Wat moet ik doen als het artikel wat ik heb ontvangen incompleet, defect of beschadigd is?

      Wij vragen je artikelen die kapot of beschadigd zijn, binnen 48 uur schriftelijk aan ons te melden via info@tafelenkeuken.nl. Samen met je bestelnummer en duidelijke foto’s van de beschadiging(en) incl. een overzichtsfoto van alle beschadigde artikelen. Als uw bestelling incompleet is dan kunt u ook een e-mail sturen naar info@tafelenkeuken.nl  o.v.v. het bestelnummer en de artikelnummer (s) waar het omgaat. Wij zorgen voor een passende oplossing.

    • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

      Wil je een artikel terugsturen, vul dan het retourformulier in en stuur het pakket naar ons antwoordnummer (voor Nederlandse klanten) of stuur het op eigen kosten terug (voor Belgische klanten). Het melden van de retour moet binnen 14 dagen en daarna heb je 14 dagen om het terug te sturen. In het geval van breuk of schade vragen wij je om een e-mail met foto's van de beschadiging, het bestelnummer en de artikelnummer(s) waar het omgaat, te sturen naar info@tafelenkeuken.nlIndien je toch beschadigde artikelen naar ons retour stuurt, zijn wij helaas genoodzaakt verzendkosten à € 4,95 aan je door te berekenen.

      Artikelen die je wilt retourneren dienen onbeschadigd en ongebruikt te zijn. Tevens moeten ze voorzien zijn van de oorspronkelijke verpakking incl. kaartjes, stickers en eventuele cadeauverpakking. Wij betalen het aankoopbedrag van de heenzending binnen enkele werkdagen, doch uiterlijk binnen 14 dagen aan je terug. We behouden ons het recht voor om kosten in rekening te brengen bij beschadigde producten waarbij het duidelijk is dat dit door toedoen van de consument is gebeurd.

      Hieronder vind je het retourformulier: 

      Retourformulier Nederland.pdf
      Retourformulier Belgie.pdf

    • Heb ik recht op herroeping?

      Wil je je bestelling herroepen (alleen mogelijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst bestelling)? Vul dan het herroepingsformulier correct in en verstuur het ingevulde herroepingsformulier binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling naar info@tafelenkeuken.nl of per post naar: Platinastraat 100, 7554 NB Hengelo. U hebt dan nog 14 dagen om de producten retour te sturen. Wij storten het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten van de heenzending, binnen 14 dagen na ontvangst van de producten terug. Wij behouden ons het recht voor om kosten in rekening te brengen bij beschadigde producten waarbij het duidelijk is dat dit door toedoen van de consument is gebeurd.

      Vul onderstaand formulier in:
      Herroepingsformulier Nederland.pdf

      Herroepingsformulier België.pdf

    • Kan ik gratis retourneren?

      Wanneer een artikel toch niet aan je wensen voldoet, heb je het recht om het artikel binnen 14 dagen te retourneren. U heeft 14 dagen om de retour te melden en daarna nog 14 dagen om het retour te sturen. Het retourneren nemen wij in Nederland voor onze rekening en is voor jou dus kosteloos. In België moet het pakket wel op eigen kosten retour worden gestuurd. Wij behouden ons het recht voor om kosten in rekening te brengen bij beschadigde producten waarbij het duidelijk is dat dit door toedoen van de consument is gebeurd. Als wij een retour krijgen van een artikel waar een nalevering van is gedaan, bijvoorbeeld in geval van breuk, behouden wij het recht om 4,- bezorgkosten in te houden. Nadat wij de producten retour hebben ontvangen, storten wij het bedrag incl. betaalde kosten voor de heenzending, binnen 14 dagen retour.

    • Kan ik mijn artikel ruilen?

      Het ruilen van een artikel via de webshop is niet mogelijk. U kunt het artikel retour sturen en het nieuwe artikel opnieuw bestellen.
  • Garantie en Klachten

    Vragen en antwoorden over garantie en klachten op TafelenKeuken.
    • Hoe lang heb ik garantie op mijn aankopen?

      Tafelenkeuken.nl geeft 1 jaar garantie op uw aankopen. Word je product vervangen binnen dit jaar, blijft de oorspronkelijke garantietermijn van het product van kracht.

      Hierop zijn onderstaande uitzonderingen / aanvullingen van toepassing:

      1) Blijkt dat na ontvangst van je order dat er items kapot, beschadigd of gebroken zijn, moet je dit binnen 48 uur schriftelijk aan ons melden via info@tafelenkeuken.nl. Met foto’s van de beschadigingen en je orderbevestiging. Wij zorgen dan voor een gratis vervangend artikel.


      2) Bijna al het serviesgoed op Tafelenkeuken.nl bestaat uit gedecoreerd servies. Heb je een klacht over het vervagen / verkleuren van het decor op uw serviesonderdelen? Op gedecoreerd servies is er eerder slijtage te zien dan bij een geheel wit of crèmekleurig servies. Met name borden en bekers slijten sneller. Op borden wordt  gesneden, geprikt en gekrast. In bekers wordt regelmatig geroerd met lepels. Daarnaast worden alle serviesonderdelen vaak gewassen met chemische reinigers. Op onze serviesonderdelen geven wij 1 jaar garantie. Binnen dit jaar kun je contact met opnemen indien er verkleuring of vervaging optreedt. Wij vragen je dan de artikelen ter beoordeling naar ons op te sturen.

      3) Uitgesloten van garantie zijn:

      • normale slijtage, veroudering en verkleuring;
      • gebreken ontstaan door onjuist gebruik;
      • breuk door gebruik.

      Neem contact op via info@tafelenkeuken.nl en stuur foto’s mee van de klacht samen met het bestelnummer.

    • Kan ik na de garantieperiode bij Tafelenkeuken.nl terecht?

      Ook na de garantieperiode zijn wij je graag van dienst wanneer je een probleem hebt met onze producten. In dat geval kun je contact opnemen met onze klantenservice.
    • Hoe kan ik een klacht melden?

      Bij Tafelenkeuken.nl willen wij je zo goed mogelijk van dienst zijn. Tijdens het bestel- en afleverproces, maar ook tijdens de levering van de producten.Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@tafelenkeuken.nl. Mocht je klacht product gerelateerd zijn, dan verzoeken wij je om het ordernummer en bestelnummer te vermelden en een foto van de klacht mee te sturen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

    • Wat moet ik doen als het artikel wat ik heb ontvangen incompleet, defect of beschadigd is?

      Wij vragen je artikelen die kapot of beschadigd zijn, binnen 48 uur schriftelijk aan ons te melden via info@tafelenkeuken.nl. Samen met je bestelnummer en duidelijke foto’s van de beschadiging(en) incl. een overzichtsfoto van alle beschadigde artikelen. Als uw bestelling incompleet is dan kunt u ook een e-mail sturen naar info@tafelenkeuken.nl  o.v.v. het bestelnummer en de artikelnummer (s) waar het omgaat. Wij zorgen voor een passende oplossing.

  • Overige vragen

    Overige vragen en antwoorden op TafelenKeuken.